Автомобилни красоти от Бразилия

Общи 23 юни 2014 | Speed-Press.com A- A+ 30465 посещения | без коментари

Тези дни целият свят е футбол и всичко е Бразилия. Така че и ние няма да изневерим на тази тенденция и ще ви разкажем за най-интересните бразилски автомобили.

Bianco Model S / 1976Тони Бианко напусна Италия, за да опита късмета си в Бразилия през 1952 г. Тогава той е 21-годишен и впряга познанията си по механика, за да сглобява различни автомобили по собствен дизайн и да лансира своя собствена марка. Това му се удава, а през 70-те години спортните коли са особено вълнуващи. Доказателство за това е този Model S, прототип, от който са направени едва двайсетина екземпляра.
Забравете високите скорости – двигателят е скромен 4-цилиндров от Volkswagen.



Brasinca 4200GT Uirapuru / 1965Става дума за испанец, успял да убеди бразилския производител на автомобилите Brasinca да направят спортен автомобил. Под капака се крие V-образен 8-цилиндров мотор от камион Chevrolet с макс. мощност 170 к.с. и гигантски въртящ момент, благодарение на който моделът е способен да ускори от място до 100 км/ч за няма и секунда. Дизайнът му се смята за толкова успешен на времето си, че тръгва слух, че нюйоркската MOMA е купила един за колекцията си. Но не всичко е съвършено – отварящите се нагоре врати го превръщат в душ-кабина, когато вали.
С максималната си скорост от 194 км/ч Brasinca 4200 GT доста добра, но високата й цена позволява да бъдат произведени едва 73 екземпляра.

Hofstetter Turbo / 1989Внимание – това е суперавтомобил с ултраегометрични пропорции в италиански стил, „гълуинг“ врати и дяволска динамика. Дали обаче това е така?
Hofstetter се задоволява с малки двигатели от Volkswagen, някои от които с турбо. Проектирана е на белия лист през 1982 г., ала продажбите на тази красавица започват едва през 1989 г. Автомобилът намира едва 18 собственици.

FNM Onca / 1966От 1955 г. насам производителят FNM подписва договор с Alfa Romeo и започва да произвежда италиански автомобили по лиценз, най-вече Alfa 2000 във версии седан и купе, като каросерията на купето е с изцяло бразилски дизайн. Резултатът е любопитна смес от профила на Ford Mustang и „физиономията“ на Alfa Romeo Guilia Sprint. Няколко години по-късно италианците купуват FNM и компанията се заема с производството на „алфи“ за местния пазар.
Chevrolet Opala SS / 1971Не си мислете, че името на Chevrolet Impala е сгрешено. И противно на мускулестия дизайн, който виждате, Opala никога не е предлаган в САЩ. Гамата включва купета и седани, предлагани в Бразилия през 1968 г. Двигателят е 4,1-литров V6 и мощността му не надхвърля 140 к.с.


DKW GT Malzoni / 1964За да впечатли момичетата, Дженаро „Рино“ Малцони, син на богат земеделец от района на Сао Пауло, се захваща да прави автомобил по свои идеи. Подписа му носи елегантен модел, а а по-късно DKW-Vermag (местен филиал на германците от DKW, днес свързани предимно с Audi) решава да го произведе в малка серия. С олекотената си каросерия от влакна DKW GT Malzoni е изключително спортен, дори шампионът от Формула 1 Емерсон Фитипалди започва спортната си кариера зад волана на точно такъв модел. След този успех Малцони разваля съюза с DKW и лансира собствена марка - Puma. От въпросния модел GT Malzoni са произведени само 35 бройки, една от които днес краси музея на Audi в Германия.


Willys Interlagos / 1962
Willys, извистният производител на Jeep, открива филиал в Бразилия, но вследствие с договор за сътрудничество с френските конструктори в страната Renault Dauphine и Alpine A108 се предлагат като Willys Interlagos. Както се досещате, моделът е кръстен на известната писта.
Ford Corcel / 1968Не си личи на пръв поглед, но този модел всъщност е леко преобразен Renault 12. Поредната странна бразилска приумица, тъй като никога не е съществувало партньорство между Ford и Renault за този модел. Ами... просто Ford навремето купува Willys-Overland, местния съюзник на френската марка. Любопитен факт е, че Ford пуска тази „дванайсетка“ две години преди Renault. Каква е причината, така и няма да узнаем, вероятно – производствена тайна.
Volkswagen SP2 / 1973По това време Volkswagen е най-големият вносител на автомобили в Бразилия. Но във фирмените каталози няма нищо, което да вдъхнови феновете на спортното управление. Проблемът е решен, като VW разработва за местния пазар красивото купе SP2 (SP като Sao Paulo). За жалост освен с хубавата си „муцунка“ автомобилът не блести с кой знае какво – шасито и механиката са от VW Variant, а мощността и скоростта съответно - 75 к.с. и 160 км/ч.
Gurgel BR-800 / 1988Нека странният му вид не ви заблуждава, това е истински крайъгълен камък в бразилското автомобилостроене - всъщност това е първият автомобил, произведен на 100% в страната. Всичко в него – като започнем от 2-цилиндровия двигател и стигнем до изработената от пластийл каросерия. Въпросният материал е смесеца от стъклени влакна и метал и е наложен от Gurgel. Окачването е от синтетика. Автомобилът обаче не е особено добър.
Puma GTB / 1971Това е най-скъпият бразилски автомобил от 70-те. GTB означава - Gran Turismo Brazil. Двигателят е 6-цилиндров 4,0-литров с мощност 168 к.с. (същия като на Opala). Производството му спира през 1984 г.









 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте