Austin - символът на британската индустрия

Общи 27 март 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2241 посещения | без коментари

Преди 105 години - през март 1906-а, стартира производството на колите на британската марка Austin. Своят първи автомобил Хърбърт Остин - /8 ноември 1866-а - 23-и май 1941-а/, построил в 1895-а с парите си, защото босът му Фредерик Узли, собственик на компания за производство на машинки за подстригване на овци, му отказал парична помощ за финансиране на идеите му.

Остин израснал в Австралия, където пред очите му имало доста примери на решителност, на хора които не се предавали пред трудностите на живота. Благодарение на настойчивостта му Узли все пак се заинтересувал от автомобилите и дори направил Остин главен управляващ на Wolseley Tool & Motor Car Co.

Последвали разногласия с ръководството, които принудили Остин да открие собствен бизнес. За старта му трябвали 10 000 паунда - доста сериозни пари за времето си, когато не лош автомобил струвал150–200 паунда. Успял да убеди кредиторите си за заем от едва 7750 паунда. За тези пари Остин наел помещение в Лонгбридж, недалеко от Бирмингам. Първият модел направили в дома на семейство Остин, в Ердингтън, с помощта на чертожника Хенкък, станал след това главен конструктор на компанията и останал на тази длъжност до смъртта на Остин в 1941-а.

Първият модел - Austin 18/24HP Endcliffe имал 5-литров, четири цилиндъра мотор, с чугунени цилиндри и Т-образна цилиндрова глава. Съединителят бил конусен, с отделна предавателна кутия и струвал доста евтино - 550 фунта.

Остин успял два нагласи нещата си така, че бързо да му носят доход. Наетите 270 работника за една година направили 106 автомобила. Остин започнал да предлага колите в базово изпълнение със затворено купета и първи отворил във Великобритания шоу-рум. През 1914-а фабриката му струвала вече 250 000 фунта, в нея работили 2000 души правили по 1000 коли годишно.

По време на войната Austin Motor Cars Co., Ltd. направила над 2000 камиона, броневици, санитарни коли, прожекторни установки, над 2000 изтребителя и 6,5 милиона снаряди. За заслугите си Хърбърт Остин получил рицарско звание от кралицата, а през 1936-а станал и пер на Англия. Най-известният автомобил на марката в историята е броневикът от който Ленин е извикал работниците и войниците към въоръжено въстание на Финландската гара в Санкт-Петербург. Колата се пази в музея на артилерията, инженерните войски и свързочниците.

В 1920-а заводът на Austin в Лонгбридж става най-голямото автомобилно предприятие в Европа. Компанията е много свързана с малкия Austin 7 1922 г., с Mini 1959-а, с родстърите Austin-Healey, а за цял век пощенският адрес на компанита не се е променял - Austin Motor Company, P.O.Box 41, Longbridge, Birmigham…

Austin 7HP 1922-а се оказал доста удачен. Колата струвала 165 фунта стерлинга, а по модела й се правили още коли в немския завод на БМВ - Dixi, във франския Rosengart и американския Bantam.

В юли 1966-а предприятието влиза в холдинга British Motor Holding, а в януари 1968-а, след закупуването от BMH на завода Leyland, в състава на British Leyland Motor Corporation. В 1986-а марката става част и на държавната Rover Group. Последната кола Austin слиза от конвейра през 1989-а.


На 25 юни 1946-а заводът Austin пуска милионният си автомобил - Austin 16. През 2006-а компанията MG Rover е закупена от китайци. Значителна част от предприятията в Лонгбридж е съборена, но старият южен завод, правил колите Austin, се запазил и през 2008-а е възобновено производството на спортни машини MG.

 
Ключови думи:   amp motor, 1941, car co
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте