Обновеният СLS: иконата на стила

Общи 01 юли 2014 | Speed-Press.com A- A+ 12100 посещения | без коментари

Наистина ли Мона Лиза има нужда от грим? И има ли какво повече да направи Микеланджело за Давид? Със сигурност не! И тъй като и Mercedes CLS изглежда като произведение на изкуството в очите на своите създатели, човек трябва да се вгледа много внимателно, за да разпознае фейслифта, който швабите правят на своята „специална Е-класа“.
Отвътре фейслифтът се разкрива най-пълно
Най-лесно обновяването се разпознава в интериора, където доминира големият монитор на навигацията, изнесен извън таблото. Наред с много електронни помощници от S-класата е сложена и нейната инфотейнмънт система с онлайн навигация и магазин за приложения, но за съжаление приятният тъчпад на централната конзола, който работи значително по-добре от въртящия се превключвател с малко допълнителни бутони за директен избор на функции.
С новия автоматик 220 CDI е невероятно облекчен
Известният 2,1-литров дизел и с новия си софтуер не се е превърнал в скучноват екомодел и знае как да използва умело своите 400 Нм. 2-тонното купе с четири врати ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди и достига максимална скорост 226 км/ч. И въпреки това 4-цилиндровият агрегат очарова повече със своята спокойна работа, отколкото с динамиката си – особено в комбинация с 9-степенната автоматична трансмисия. По-големият диапазон от предавателни числа позволява на мотора да работи при по-ниски обороти – и така при спазване на ограниченията на скоростта той „мърмори“ с под 1500 об/мин. Освен това не генерира силен шум и е доста по-икономичен. Благодарение на новата скоростна кутия швабите са намалили разхода с около половин литър. Тя се предлага и за другите два дизела, останали без промени – CLS 250 (204 к.с.) и CLS 350 (258 к.с.), както и при бензиновия CLS 500 (V8) с неговите 408 конски сили.
Друго подобрение под капака е V6-двигателят в CLS 400, който заменя досегашния 350. Работният обем отново ще бъде 3,5 л, но вече турбокомпресорите ще бъдат два – така мощността ще бъде повишена от 306 на 333 к.с, а въртящият момент – до 480 Нм (с цели 110 отгоре). Ето защо изпреварванията дори и по пътища с много завои се превръщат в детска игра.
Интелигентни фарове за оптимална видимост
Всъщност фейслифтът се разпознава по-лесно нощем. Когато човек наблюдава колата нощем, тя изглежда съвсем различно. Серийно тя ще се предлага с LED-фарове, а срещу 4000 лева отгоре те ще бъдат MultiBeam. Клиентите обаче няма да имат възможност да поръчат лазерни фарове, каквито се предлагат при BMW и Audi. Според инженерите на Mercedes обаче техните фарове светели по-добре. В крайна сметка нямало значение какъв е източникът на светлината, а колко точно и адекватно спрямо ситуацията на пътя се разпространява тя. С което Multibeam значително превъзхождали решенията на конкурентите. При тази система 24 диода на фар се управляват в 255 степени, а благодарение на „съдействието“ на камерата на асистента за дългите и навигацията настройките им се променят до 100 пъти в секунда. По този начин се осигурявало оптимално осветяване на пътя във всяка ситуация – от продължителна работа на „дългите“, през предвиждащи светлини за завой до увеличеното с до 60 м осветявано поле благодарение на новата функция за кръгови движения, при която опциите за завой се активират едновремено, та чак до асистента за дълги светлини без заслепяване на насрещно движещите се и светлинен сноп с дължина до 500 метра.
Shooting Brake остава в моделната програма
В Щутгарт CLS има славата на стилна икона за индивидуалисти с вкус, която се предлага в много разнообразни варианти. Клиентите могат да избират не само между три дизелови версии и две AMG-изпълнения (с 557 и 585 к.с.), но и между шест варианта с двойно задвижване. От две години Mercedes предлага и по-скъпата с около 4000 лева комби версия Shooting Brake. Въпреки сравнително по-слабите продажби в САЩ, германците решават да го запазят в моделната палитра.

 
Ключови думи:   Mercedes-Benz
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте